De fractie van de PVV in Rotterdam heeft per brief opheldering gevraagd over de met grote spoed aangelegde onbemande vrachtwagensbaan op de Maasvlakte, die inmiddels on hold is gezet. Waarom? Volgens raadslid Meewissen investeerde Het Havenbedrijf maar liefst 175.000.000 euro in het project Container Exchange Route, ook wel ‘interne baan’ genoemd,
Via de CER zouden onbemande vrachtwagens over de nieuwe asfaltroute de containerterminals met elkaar verbinden. ''Zo zou uitwisseling van containers efficiënter en goedkoper worden. De connectiviteit en flexibiliteit van de containercluster zou op deze manier flink verbeteren. Dus veel havenarbeiders vreesden al voor hun baan'', schrijft Meeuwissen, die nu constateert dat de verbindingen met de terminals nog moeten worden aangelegd.
''Maar voorlopig ligt er alleen een peperdure fly-over die niet wordt gebruikt. Een wel heel veel kostend stukje asfalt dus'', aldus Meeuwissen, die over een miskleun spreekt en de verantwoordelijke Havenwethouder Van Gils heeft gevraagd waarom hij er vanuit is gegaan dat de gemeente niet direct aan de bel getrokken toen duidelijk werd dat het mis dreigde te gaan met de CER?