Folders

Roparun haalt DELA als hoofdsponsor binnen

2 June 2020, 12:45 uur
Algemeen
mainImage
Roparun - Marco Teljeur

De Roparun heeft coöperatie DELA voor drie jaar als hoofdsponsor aan zich weten te binden. De verzekeraar helpt het goede doel niet alleen financieel, ook wordt de Roparun geholpen om zich meer te profileren als een goed doel met landelijke uitstraling en de organisatie verder uit te bouwen.

DELA wil de Roparun ook helpen om te groeien naar een jaarlijks sponsorbedrag van 10 miljoen euro. “In DELA vinden we een partner waarbij we in onze samenwerking gebruik kunnen maken van elkaars sterke punten. Wij zijn dan ook erg trots dat DELA nu betrokken is bij onze organisatie en ons gaat helpen om meer geld in te zamelen om de laatste levensfase van ongeneeslijk zieke mensen wat beter te maken”, aldus Roparun-directeur Wiljan Vloet.

Ondanks dat de Roparun dit jaar niet door kon gaan, was voor DELA geen twijfel om de samenwerking van start te laten gaan. “Natuurlijk vinden we het ontzettend jammer dat er dit jaar geen Roparun is. Maar voor onze beslissing om dit jaar hoofdsponsor te worden, maakte het geen verschil. We vinden palliatieve zorg enorm belangrijk, dat hangt niet af van één niet gelopen estafette'', vindt Martin de Jong, directeur van DELA Verzekeringen.

De Roparun draait om samen een prestatie leveren die niemand alleen kan doen: meer dan 500 kilometer hardlopen. En nog belangrijker, samen geld inzamelen voor de goede doelen van Stichting Roparun. Het evenement startte in 1992 en is inmiddels uitgegroeid tot een evenement met maar liefst 8.500 deelnemers. Over de jaren is er bijna 90 miljoen euro opgehaald, met in 2019 een recordjaarbedrag van ruim 5,6 miljoen.