Het eerste kunstvaatje haring van dit jaar is vrijdagmiddag uitgereikt aan Leo Blok, directeur van Spido. Het is de vierde keer dat de Rotterdamse bedrijven Bilderberg Parkhotel en PR-bureau MissPublicity een kunstvaatje uitreiken aan een markante Rotterdammer die veel voor de stad betekent.
Normaliter een grootse haringparty in de hoteltuin van Bilderberg. Dit jaar, vanwege het coronavirus, een bescheiden, maar toch gezellige, uitreiking op het dek van de Prinses Amalia, de nieuwste aanwinst van de Koninklijke Spido.
Tijdens de vorige editie van de haringparty kreeg kunstschilder, illustrator en street artist Eelco van den Berg de eer om het haringvaatje van een illustratie te voorzien. Dit jaar is het stokje overgedragen aan de Rotterdamse kunstenaar Marcel Labrie die enkele weken in zijn atelier doorbracht om het vat visueel aantrekkelijk te maken.
Een trotse Leo Blok nam het vaatje in ontvangst. ‘’Die gaat een mooi plekje krijgen aan boord op één van de schepen’’, besloot Blok direct. ‘’Ik ben ontzettend vereerd om dit te mogen ontvangen. We maken met Spido grote stappen, hebben het bedrijf de afgelopen jaren een nieuwe impuls gegeven en proberen echt een meerwaarde in de stad te zijn. Dat lukt met ons gepassioneerde team erg goed.’’
Tony Mastrantuono, commercieel directeur van het Bilderberg Parkhotel, was als één van de initiatiefnemers trots om het te vat te overhandigen aan Blok. ‘’We willen jaarlijks graag een markante Rotterdammer in het zonnetje zetten. Leo is er daar één van. Hij is met Spido één van de economische motoren in Rotterdam. Het is echt een toegevoegde waarde in de stad. Het bedrijf bestaat 100 jaar en wij bestaan als Bilderberg over een tijdje ook 100 jaar. Onze bedrijven gaan dus hand in hand. Beide bedrijven hebben échte hands-on mentaliteit’’, aldus Mastrantuono.